Conversie verhogen door middel van een call 2 action button

Conversie verhogen met een CTA button

Door de conversie op je website te verbeteren zorg je ervoor dat je bezoekers eerder overgaan tot het ondernemen van actie op je website. Je wil namelijk dat zij contact met je opnemen, of een product bestellen. Gelukkig weten wij daar alles van, en we leggen het ook graag aan je uit! Je hebt namelijk een goede CTA button of te wel een call to action button nodig! Deze heb je eigenlijk in alle vormen, maten en kleuren. Een CTA button is een knop welke bezoekers aan moet zetten tot overgaan van actie. Er zijn verschillende manieren om een CTA button in te stellen, zo heb je een button waarbij bezoekers contact kunnen opnemen, iets kunnen toevoegen aan het winkelmandje of het reserveren van iets. Met deze knop wil jij de aandacht trekken van de bezoekers. Maar een ander belangrijk doel is conversie, je wil namelijk dat de bezoeker iets doet op jouw website, dit kan zijn contact opnemen of bijvoorbeeld iets bestellen.

CTA Button

Conversie verhogen met een CTA button

Conversie speelt een belangrijke rol op iedere website of webshops. Iedereen wil zijn of haar conversiepercentage verhogen, maar hoe doe je dat dan? Het is ten eerste belangrijk dat je een CTA button hebt die opvalt en direct zichtbaar is, maar ook niet te schreeuwerig overkomt, want dat jaagt potentiële klanten weg. Enkele tips voor een succesvolle call to action button:

  • Het design van de call to action button is het belangrijkste onderdeel, gebruik een contrasterende kleur die afwijkt de kleuren op jouw website of webshop
  • Zorg voor voldoende witruimte om de call to action button zodat de button genoeg ruimte krijgt om op te vallen
  • De urgentie op een call to action button moet duidelijk zijn, maak de potentiële klant duidelijk waarom het belangrijk is om meteen over te gaan op actie
  • Uit onderzoek is gebleken dat afgeronde hoekjes ervoor zorgen dat bezoekers eerder overgaan tot actie. Hoekige vormen kunnen de bezoekers namelijk afschrikken.
  • Een goede call to action button bevat een werkwoord zoals bijvoorbeeld: Koop nu!
  • Door het vaker herhalen van een CTA button op dezelfde pagina is de kans groter dat het de aandacht trekt van bezoekers.

Een goede CTA button op de productpagina is belangrijk om de bezoeker net even dat extra duwtje in de rug te geven. Het plaatsen van USP’s onder of boven de button kan net zorgen voor dat extra duwtje.

CTA Button

Dit zijn zomaar enkele punten waar je op moet letten bij het plaatsen van een goede call to action button. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat een call to action button niet te dwingend overkomt, dit kan namelijk averechts uitpakken. Klanten kunnen jouw website verlaten als zij de button te dwingend en schreeuwerig overkomt. Heb je moeite met het instellen van de juiste call to action button? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.